Tu będa informacje o ciasteczkach
  • slide-17
    Mali Mistrzowie
    Specjalny Punkt Przedszkolny

Bogato wyposażone i przestronne sale dydaktyczno – terapeutyczne

Pracujemy najskuteczniejszą
obecnie metodą terapii autyzmu

Dogodna lokalizacja
w centrum Gniezna
Dlaczego przedszkole terapeutyczne?

content_img_1 Przedszkole Terapeutyczne MALI MISTRZOWIE powstało z myślą o dzieciach ze spektrum autyzmu, zespołu Aspergera oraz zespół wielu złożonych zaburzeń rozwojowych i innych trudnościach w nauce i zachowaniu. Obecnie w Polsce nie ma jednoznacznych statystyk ukazujących częstotliwość występowania spektrum autyzmu, jednak od lat mówi się o zdecydowanym jego wzroście. Najnowsze dane ze Stanów Zjednoczonych wskazują, że dotyczy 1 na 68 dzieci. Coraz więcej mówi się również o ogromnej roli wczesnej interwencji terapeutycznej.

Naszym celem jest usprawnienie funkcjonowania dziecka z autyzmem, aby w przyszłości mogło ono samodzielnie lub z minimalnym wsparciem funkcjonować w masowym lub integracyjnym przedszkolu, szkole, a także szeroko rozumianym środowisku społecznym. Dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, ze spektrum autyzmu na początku swojej drogi terapeutycznej potrzebują świata, które będzie dostosowany do ich potrzeb. Świata, w którym sytuacje są przewidywalne a sukces w pracy gwarantowany. Praca w małych grupach terapeutycznych i z terapeutą indywidualnym przyspiesza proces wyrównywania deficytów i daje dzieciom szanse wejścia do integracji. W dostosowanym środowisku terapeutycznym dzieci uczą się szybciej umiejętności, których potrzebują.

Z naszego doświadczenia wynika, że zbyt szybko podjęte próby włączania dzieci ze spektrum do grup rówieśniczych często kończą się powrotem do przedszkola terapeutycznego. Powodem takiej sytuacji jest fakt, że dzieci ze spektrum autyzmu bardzo często nie posiadają na początku umiejętności imitacji, komunikacji; a grupa społeczna nie stanowi dla nich wystarczającej motywacji do nauki. Dzieci będą nowe umiejętności przybierały bardzo wolno lub wcale, dodatkowo mogą się pojawić inne problemy z przebywaniem w grupie rówieśniczej tj. nerwowość, płacz, brak kontaktu z rówieśnikiem, bieganie po sali, nie reagowanie na polecenia.

Najważniejsze, aby terapia zaczęła się jak najwcześniej. Każdy rok, a nawet miesiąc decyduje o tym jaki start zapewnimy naszemu dziecku. Terapia rozpoczęta przed trzecim rokiem życia przynosi zdecydowanie lepsze efekty, a z każdym rokiem będzie trudniej nadrobić stracony czas. Jeśli dziecko min. nabędzie przynajmniej podstawowe umiejętności komunikacyjne, będzie chciało i potrafiło naśladować inne dzieci wtedy możemy zacząć myśleć o procesie wprowadzania w grupę. Jest to proces uzależniony od samego dziecka. Wprowadzamy dziecko ze spektrum na cały dzień lub na kilka godzin dziennie do grupy rówieśniczej ( potem zapewniamy przewóz dziecka do placówki terapeutycznej). Wszystko odbywa się pod czujnym okiem terapeuty wspomagającego.

Z dziećmi pracują wyłącznie wyspecjalizowani w terapii dziecka z autyzmem nauczyciele. Indywidualne programy terapeutyczne, które tworzymy pomagają wyrównywać deficyty rozwojowe i skutecznie uczyć nowych umiejętności. Każde dziecko posiada dostosowane do swoich potrzeb stanowisko pracy i własnego terapeutę prowadzącego. Nad efektywnością działań terapeutycznych czuwają superwizorzy, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z autyzmem.

Terapeuci wspierają rodziców realizując wizyty domowe, jak również zapraszają rodziców do udziału w zajęciach na terenie placówki. Taki system pozwala rodzicom zaangażować się w terapie i pracować w domu, co zwiększa tempo nauki. Każdy rodzic jest zachęcany do czynnego uczestniczenia w terapii własnego dziecka.



Mini galeria